Δευτέρα 18 Ιουνίου 2012

Βασικοί κανόνες για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού

    Η τρίτη λυκείου  και όλη η σχολική ζωή έφτασε στο τέλος της, το άγχος των πανελληνίων σιγά σιγά  καταλαγιάζει και όλη αυτή η ένταση μοιάζει να εκτονώνεται. Όσο σημαντική και εάν είναι η καλή επίδοση στις εξετάσεις, εξίσου σημαντικό για την είσοδο σε κάποια σχολή είναι η συμπλήρωση ενός καλού μηχανογραφικού.  Ήδη, γονείς και μαθητές περιμένουν την έκδοση των βαθμών ώστε να έχουν μια ένδειξη για τις σχολές που θα δηλώσουν. Ακόμη και αν φαίνεται απλό,η συμπλήρωση  του μηχανογραφικού κρύβει πολλές παγίδες, που μπορεί να οδηγήσουν κάποιους μαθητές ακόμη και εκτός των σχολών προτίμησης.
    Πολλοί μαθητές συμπληρώνουν το μηχανογραφικό τους χωρίς να έχουν λάβει υπόψιν τους όλες τις παραμέτρους ή ακόμη επειδή είναι απογοητευμένοι από τυχόν χαμηλή βαθμολογία. Παρακάτω, ακολουθούν κάποιες συμβουλές που πρέπει να ακολουθούνται προκειμένου να υπάρχει η καλύτερη δυνατή επιλογή σχολής για τον κάθε μαθητή.
    Είναι σημαντικό οι μαθητές να δηλώσουν τις σχολές που πραγματικά προτιμούν με τη σειρά που τις προτιμούν χωρίς να σκέφτονται μόνο βάσει της βαθμολογίας  που έχουν συγκεντρώσει. Κανείς δεν γνωρίζει πως ακριβώς θα διαμορφωθούν οι βάσεις, καθώς αυτές καθορίζονται και από τη ζήτηση που συγκεντρώνουν.
    Πολλοί μαθητές αποθαρρύνονται από τη βαθμολογία που έχουν συγκεντρώσει και είναι σίγουροι ότι δεν θα εισαχθούν σε αυτές.Αλλά, σύμφωνα με τα παραπάνω, καλό θα ήταν να δηλωθούν σχολές σε ένα φάσμα 3000 μορίων πάνω και κάτω από τη βαθμολογία που έχει συγκεντρωθεί. Ενδεικτικά αναφέρονται σχολές με τις περσινές βάσεις όπου σημειώθηκε πτώση μέχρι και πάνω από 3000 μόρια στο τμήμα Πληροφοριακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου(Σάμος), ενώ στη σχολή Οικιακής Οικονομίας στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών σημειώθηκε πτώση 2311 μορίων.
    Είναι γεγονός, ότι η σημερινή εποχή της οικονομικής ανασφάλειας που έχει ως αποτέλεσμα την κυριαρχία του φόβου σε κάθε επιλογή, σαφώς και επηρεάζει και την επιλογή επαγγέλματος. Όλο και περισσότεροι μαθητές επιλέγουν στρατιωτικές σχολές και σώματα ασφαλείας με την φαντασίωση της οικονομικής ασφάλειας, χωρίς να συνυπολογίσουν τον τρόπο ζωής που συνοδεύει αυτό το επάγγελμα  και τους κινδύνους που απορρέουν, παραμερίζοντας ακόμη αν και κατά πόσο τους αντιπροσωπεύει μια τέτοια επιλογή.
    Σύμφωνα με τα παραπάνω, η οικονομική συγκυρία αναγκάζει πολλούς Έλληνες να αναζητήσουν εργασία σε χώρες του εξωτερικού. Ακόμη, πολλοί φοιτητές επιθυμούν τη συνέχιση των σπουδών τους σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, και κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την σπουδαιότητα της εμπειρίας αυτής. Επομένως, είναι σημαντικό στη λήψη της απόφασης για το ποια σχολή θα επιλέξει ο μαθητής να διερευνήσει και τις επιλογές που θα ακολουθήσουν μετά τη λήψη του πτυχίου του. Στο πλαίσιο αυτό, καλό θα ήταν να λάβει επαρκή πληροφόρηση, από επαγγελματίες που έχουν φοιτήσει σε αντίστοιχες σχολές, από άτομα που έχουν κάνει το μεταπτυχιακό που επιθυμούν και κυρίως να αναζητήσει τους οδηγούς σπουδών των αντίστοιχων τμημάτων στο διαδίκτυο ώστε να έχει μια πιο σαφή και ξεκάθαρη εικόνα του τι θα ακολουθήσει.
   Αυτό που κανείς δεν πρέπει να ξεχνά, είναι ότι η απόφαση για τη σχολή που θα ακολουθήσει ο μαθητής είναι ή θα έπρεπε να είναι συνειδητή και προσωπική επιλογή του ίδιου. Στην χώρα μας, γνωρίζουμε καλά, ότι οι χρηματοδότες της φοίτησης των παιδιών είναι οι γονείς.  Αυτό όμως, δεν θα πρέπει να τους τοποθετεί σε ισχύουσα θέση ως προς την επιλογή της σχολής ή του αντικειμένου σπουδών. Αντίθετα, πρέπει να στέκονται συμπαραστάτες στην οιαδήποτε απόφαση των παιδιών τους, να τη συζητούν με εκείνα και να προσπαθούν όσο γίνεται, να μην προβάλλουν πάνω τους δικές τους επιθυμίες ή ανεκπλήρωτα όνειρα. Το μόνο που θα βγει με αυτόν τον τρόπο, είναι ένας κακός φοιτητής και ενδεχομένως ένας επαγγελματίας με σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης!
   Στην Ελλάδα, ακόμη, θεωρούμε πολλοί από εμάς το τρίπτυχο Νομική- Ιατρική- Αρχιτεκτονική, τα μόνα επαγγέλματα άξια για σπουδές και επαγγελματική αποκατάσταση. Σίγουρα οι τρεις αυτές σχολές, έχουν κύρος που κανείς δεν μπορεί να αφαιρέσει αλλά υπάρχουν και άλλες σχολές που μπορεί να αποδεχθούν "θησαυροί" για όσους τις σπουδάσουν. Υπάρχει ακόμη μια αρνητική διάκριση ανάμεσα σε σχολές των ΑΕΙ και εκείνες των ΤΕΙ. Η διάκριση αυτή είναι περιοριστική καθώς, υπάρχουν σχολές όπως τα διάφορα τμήματα Φυσικοθεραπείας που υπάρχουν μόνο στα ΤΕΙ και όμως, έχουν μια καλή επαγγελματική πορεία για όσους την επιλέξουν. Τονίζεται πως είναι σημαντικό να εξετάσει κανείς τις απαιτήσεις και τις ανάγκες της αγοράς και σε συνδυασμό με όσα αναφέρθηκαν παραπάνω.
    Κλείνοντας, θα πρέπει να επαναλάβουμε την αξία που έχει η συμπλήρωση ενός καλού μηχανογραφικού χωρίς επιπόλαιες επιλογές. Ακόμη και όταν η περιρρέουσα ατμόσφαιρα είναι αρνητική, η κρίση και όσα τη συνοδεύουν, δεν θα υπάρχουν για πάντα! Καλό θα ήταν οι μαθητές να κάνουν την επιλογή τους με βάση τις επιθυμίες τους και με τα στοιχεία της προσωπικότητάς τους. Σχετικά με αυτό, βοηθητικό θα ήταν  για τον μαθητή να συμπληρώσει ένα  τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού που γίνεται από ψυχολόγο για μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου